Najpierw trzeba sobie uświadomić jak ważną funkcję w życiu każdego człowieka pełni internet. W ciągu ostatnich lat internet okazał się głównym kanałem dystrybucji usług, w dużej mierze poprzez ich łatwą dostępność i szeroki wybór. Również promocja w tych czasach w dużej mierze mieści się w ramach internetu. Najważniejsze światowe marki inwestują ogromne środki w reklamę w mediach społecznościowych czy w kampanie reklamowe w Google AdWords.
Wyszukiwarka Google ma aż 97% udziałów we wszystkich wyszukiwaniach na Polskim rynku. W miesiącu wykonywanych jest aż 100 miliardów wyszukiwań! Należałoby również dodać, że nawet 70% Polaków każdego dnia korzysta z internetu. Więc jak być widocznym w Google?
Ponad 200 czynników wpływa istotnie na to, na której pozycji w wynikach wyszukiwarki Google znajdzie się Twoja strona www. Wśród nich znajdziemy ilość linków, które prowadzą do Twojej witryny, jakość i unikalność treści oraz ilość słów kluczowych. http://levelrank.net . Według statystyk nawet 90% użytkowników internetu przegląda tylko pierwszą stronę wyszukiwania i nawet 51% użytkowników klika jedynie w pierwszą wyszukaną stronę.
Co wchodzi w skład działań SEO?
SEO są to wszelkie działania, które mają na celu zdobycie najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Zajmują się tym eksperci, którzy dzięki wiedzy i doświadczeniu potrafią skutecznie pozycjonować stronę internetową. Stale podlegające zmianom algorytmy Google muszą być wciąż obserwowane tak, żeby dobierać najbardziej korzystną strategię dla każdej strony klienta. Przede wszystkim należy wziąć pod uwagę trzy podstawowe elementy:
-optymalizację treści, czyli wzbogacenie strony o unikalne, wartościowe i posiadające odpowiednią długość treści.
-optymalizację kodu, czyli porządkowanie wewnętrznej struktury strony tak, żeby zlikwidować wszelkie błędy, zwiększyć jej prędkość i zrobić porządek w strukturze nagłówków.
-link building, czyli wszelkie działania mające na celu promowanie witryny we wszelkich zewnętrznych serwisach internetowych poprzez jej linkowanie.
Dlaczego pozycjonowanie jest tak ważne?
Bycie w ścisłym TOP 10 na pierwszej stronie wyników wyszukiwania to gwarancja lepszej rozpoznawalności marki, zaufania klientów i realnego zwiększenia sprzedaży. Bądź widoczny, zacznij promować się w internecie!